Kérdésed van?
Hívj: (20) 316 2502

Általános Szerződési feltételek

Általános Szerződési feltételek


  
A jelen feltételek tartalmazzák a www.zsibizoo.hu (Herman Richárd E.V.) webáruházban (a továbbiakban: webáruház/weboldal) forgalomba hozott termékeket megrendelők a www.zsibizoo.hu -val szemben érvényesíthető jogait, www.zsibizoo.hu kötelezettségeit és felelősségét. A vásárló a honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg kifejezetten elfogadja, és magára kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket.

 
A szerződés létrejötte


A webáruházban leadott megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker Tv.) 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) hatálya alá tartozik. A szerződés a Korm. rendelet 4. § 10. pontja szerinti távollévők között kötött szerződésnek minősül, mely olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

A vásárló tudomásul veszi, hogy a webáruházban végrehajtott megrendelést követően a „sikeres megrendelés” oldalon, valamint az „Értesítés a megrendeléssel kapcsolatban” tárgyú e-mailben a visszaigazolás következményeként a megrendelt termék vonatkozásában közötte és az Eladó között adás-vételi, ill. szállítási szerződés jön létre, mely vevő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.



Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) főbb pontjai:
 

  1. Szolgáltató adatai, elérhetősége
  2. A zsibizoo.hu webáruházban (www.zsibizoo.hu) található termékek megrendelésére vonatkozó információk, megrendelés menete
  3. A megrendelés feldolgozására és a megrendelt termékek kiszállítására vonatkozó információk
  4. Szállítási módok, a kiszállítás feltételei
  5. Fizetési módok
  6. Elállási jog
  7. Szavatosság
  8. A panaszkezelés rendje
  9. Adatvédelem

 

1. Bevezetés

 

A zsibizoo.hu internetes címen elérhető web áruházat Herman Richárd E.V. (továbbiakban Üzemeltető) üzemelteti és tartja fenn.

Üzemeltető adatai:

Neve: zsibizoo.hu (Herman Richárd E.V.)

Székhelye: Debrecen Pipóhegy u. 24

Adószáma: 66646156-2-29

Nyilvántartási száma: 37092888

Elérhetőségek:

- Központi telefon (vevőszolgálat): +36 (20) 316-25-02

- Központi e-mail cím (vevőszolgálat): info@zsibizoo.hu

 

Tárhely-szolgáltató adatai:

 

Tárhely.Eu Kft.

+36 1 789-2-789

1097 BudapestKönyves Kálmán körút 12-14


 
A zsibizoo.hu webáruház azzal a céllal jött létre, hogy az Üzemeltető által forgalmazott termékek a vásárlók által az Interneten elérhetőek és megvásárolhatóak legyenek. A webáruházon keresztül értékesített termékek kézbesítése Magyarország határain belül lehetséges.
 
A jelen ÁSZF hatálya csak a webáruház nyújtotta szolgáltatásokra és értékesített termékekre, illetve a webáruházban elérhetővé tett információkra terjed ki. A személyesen nyújtott szolgáltatásokra és webáruházon kívül értékesített termékekre nem.


A webáruház használata során létrejövő szerződések nyelve magyar, azokra a magyar jogszabályok vonatkoznak. Az ily módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat az Üzemeltető nem iktatja, azok utólag nem lesznek hozzáférhetők. Az ÁSZF magatartási kódexre nem utal.


Az ÁSZF letölthető és kinyomtatható az alábbi linkre kattintva: fel kell tölteni a honlapra nyomtatható formában

Letöltéshez kattintson jobb egér gombbal a linkre, majd válassza a hivatkozás mentése más néven menüpontot.


 A jelen ÁSZF által nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az Elker. Tv., valamint a Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.  A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 
A jelen ÁSZF 2015. november 27. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Üzemeltető jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF rendelkezéseit. A módosításokat az Üzemeltető azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a webáruház honlapján közzéteszi. Felhasználók a webáruház használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

Felhasználó, amennyiben belép az Üzemeltető által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
 
Üzemeltető fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül.

 

 
2. A zsibizoo.hu webáruházban található termékek megrendelésére vonatkozó információk, megrendelés menete

 
A zsibizoo.hu weboldalon megtalálható termékek a webáruházon keresztül történő megvásárlásához REGISZTRÁCIÓ NEM SZÜKSÉGES. A webáruházban közölt információk a Ptk. rendelkezései alapján ajánlattételi felhívásnak – és nem a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak – minősülnek. A webáruházban elektronikus úton való megrendelés esetén következésképpen a Megrendelő minősül ajánlattevőnek.
 
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azaz bruttó összeget jelölnek, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Ritkán előfordulhatnak elírások, illetve karbantartásból eredő technikai hibák is okozhatnak eltéréseket. Az ilyen hibákból fakadó károkért Üzemeltető nem vállal felelősséget.

A szállítási díjak a webáruház külön menüpontjából elérhetők. 

Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot arra, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítsa a webáruházban feltüntetett termékeket és árakat. Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és a megadott szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is. 

 

A webáruházban feltüntetésre kerülnek az egységárak is Ft/ml-ben, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet 4.§-ának.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 
A webáruházban Üzemeltető részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az Üzemeltető teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

 

Megrendelés menete:

1. A kiválasztott terméket a Felhasználó a „Kosárba” gomb megnyomásával tudja kosárba tenni.

A Kosár oldalon látszanak a megvásárolni kívánt termékek.

A termékek mennyisége a Kosár oldalon átírással módosítható, illetve „piros X” gombra kattintva a termék eltávolítható a kosárból, törölhető. A Kosár oldalon lehet változtatni a termékek darabszámán.

A ,,Fel - Le'' nyilakkal tetszőlegesen tudjuk változtatni a termék mennyiségét.

2. Ezt követően ki kell választania, hogy vendégként kíván-e vásárolni vagy regisztrált vásárlóként (Regisztráció után kényelmesebben és gyorsabban tud vásárolni, naprakész lehet a rendelés(ek) állapotával kapcsolatban és nyomon követheti az előző megrendeléseit).

3. Személyes, illetve - ha a kettő nem egyezik - szállítási adatok megadása.

4. Ha elolvasta és elfogadja az Adatvédelem és Biztonsági Szabályzatot, pipálja ki a rublikát.

5. Szállítási mód kiválasztása

   - Személyes átvétel az üzletben: 0 Ft
   - Házhozszállítás, futárszolgálattal (MPL): 2280 Ft

   Ingyenes házhozszállítás:
   -34-999 Ft felett, az egész ország területén, 25kg és alatt ingyenes!

Terjedelmes csomag esetén nem érvényes az ingyenes kiszállítás!

   - 9.999 Ft felett, Debrecen belterületén súlytól és mérettől függetlenül!

6. Fizetési mód kiválasztása

   - Banki átutalás
   - Utánvételes fizetés
   - Készpénz (csak személyes átvétel esetén választható)

7. Ha elolvasta és elfogadja Általános Szerződési Feltételeket, pipálja ki a rublikát.

8. Ellenőrizze, hogy a megadott adatok és a kiválasztott termék(ek) helyesek-e.

Ezt követően a rendelés véglegesítése a „Rendelés jóváhagyása” ikonra történő kattintással történik meg.

 
Üzemeltető a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül a szerződéses kötelezettség alól.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Üzemeltetőhöz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

  
3. A megrendelés feldolgozására és a megrendelt termékek kiszállítására vonatkozó információk
 
A szállítási határidő utánvételes csomag esetén 1-2 munkanap, de maximum 5 munkanap. A termékek raktárról azonnal szállításra kerülnek. A webáruház jelzi, hogy a Felhasználó mikor kaphatja meg a csomagot legkorábban. A megjelölt időpontok tájékoztató jellegűek, lehetnek eltérések. 

Ténylegesen készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és a megadott szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is.
  
 4. A kiszállítás feltételei, szállítási módok

 
A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Felhasználóra akkor száll át, amikor Felhasználóa megrendelt terméket átvette. A zsibizoo.hu a szerződés teljesítésekor, azaz a termék Felhasználó általi átvételekor adja át a Felhasználó részére a számlát!

 
Szállítási módok:

A webáruházban a Felhasználó választja ki a termék kiszállítási módját. A termék kiszállításának költsége a megrendeléskor feltüntetésre kerül. A kiszállítási díjak az alábbiak szerint alakulnak:

A webáruházban megrendelt termékek szállítási módjai:

  • Utánvétes kiszállítás a Magyar Postával.
  • Ingyenes kiszállítás Debrecen belterületén (Minimum vásárlási összeg 9999Ft, amennyiben nem éri el az 9999Ft-ot akkor nem áll módunkban kiszállítani a megrendelt terméket)
  • Személyes átvétel Debrecenben a Vágóhíd u. 10-12. szám alatt, Keddtől Vasárnapig 7-13 óra között. Erről a lehetőségről érdeklődhet a 0620-316-25-02 számon.

  
A megrendelt termékek kiszállítását a Magyar Posta végzi. Debrecen belterületén, 9999,- Ft összegű megrendelés felett az Üzemeltető végzi.

A csomag átvételekor minden esetben a Felhasználó felelőssége ellenőrizni a csomag és a benne található termék sértetlenségét.

  
Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken észlelelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Üzemeltető nem fogad el.

 

5. Fizetési módok

 
A Felhasználók az alábbi fizetési módok közül választhatnak:

  • Utánvéttel MPL futár útján
  • Előre utalás a HU49 1040 3428 5052 6784 5052 1006 számlaszámra (K&H) – a közleményben kérjük feltüntetni a megrendelés azonosítóját
  • Készpénzes fizetés személyes átvétel esetén


Amennyiben a kiszállított termék vételárát a Felhasználó nem tudja megfizetni, vagy az áru az Üzemeltetőnek fel nem róható okból nem adható át, a Felhasználó köteles az Üzemeltetőnek az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megfizetni!

 

6. Elállási jog

 
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

 

Jelen ÁSZF hiányában jogosult Felhasználó számára az elállásra nyitva álló határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha Üzemeltető az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a tájékoztatást a Felhasználónak, az elállásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le. (Korm. rendelet 21. §)

 
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

A termék visszaküldésének költségét a Felhasználó viseli. A portósan (utánvéttel) küldött csomagokat az Üzemeltetőnek nem áll módjában átvenni!

 

A visszaküldött terméknek az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

  • A termék az eredeti, nem károsult csomagolásban kell, hogy legyen
  • A termék nem lehet sérült
  • A termék nem lehet használt
  • A termék nem lehet hiányos
  • Üzemeltető nem vállal felelősséget a visszaküldés során elveszett vagy megsérült termékekért – a Felhasználó kötelessége úgy csomagolni a terméket, hogy ne sérülhessen meg a szállítás során.

 
Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség – a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk kivételével – nem terheli. A Felhasználó ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak a megtérítése a Felhasználót terheli, Üzemeltető követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 
Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

 
A Felhasználó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. (Korm. rendelet 29. §)

  
Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Üzemeltető részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni.

 
Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

 
Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés – nem rendeltetésszerű használat – miatt következett be.

 
A visszatérítést Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 
Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével, mely a weboldalon külön linkre kattintva letölthető), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Üzemeltető. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Üzemeltető részére, illetőleg személyesen leadhatja Üzemeltető székhelyén.


Üzemeltető a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is. Ha a Felhasználó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási módot választ, a Üzemeltető nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket, azaz a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási mód és a Felhasználó által kifejezetten választott szállítási mód közötti különbözetet.

 

A visszatérítés során Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.


Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

  
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 
7. Szavatosság

 

Bármely szavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy nyugtával). 

Üzemeltető a Felhasználó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

 

  • a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  • a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  • a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

a) Kellékszavatosság

  
Felhasználó az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szabályai szerint. A termék hibájáért (a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) az Üzemeltetőt kellékszavatossági felelősség terheli.

 

Kellékszavatossági jogok

 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.
 

Amennyiben az átvett termék hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt az Üzemeltető díjmentesen kicseréli. Amennyiben erre bármely okból nincs lehetőség, a kifizetett vételárat visszafizeti. Az termék cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges.

 

Igényérvényesítésre nyitva álló határidő

 
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Felhasználó a szerződés teljesítésétől – jelen esetben a megrendelt termék átvételétől – számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Igényérvényesítés feltételei

 

A Ptk. 6: 158. § alapján a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

A teljesítéstől – tehát a termék Felhasználó általi átvételétől számított hat hónapon belül a Felhasználó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, amennyiben a Felhasználó igazolja, hogy a terméket a webáruházban vásárolta. Kivétel ez alól, ha a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen a vélelem, mely szerint a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt. A teljesítéstől – a termék átvételétől – számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés – a termék átvétele – időpontjában is megvolt.

 


b) Termékszavatosság 

  
A megvásárolt termék hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági jogok

 

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Kicserélést abban az esetben kérhet, ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges.


Igényérvényesítésre nyitva álló határidő

 
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
 

Igényérvényesítés feltételei

 

Termékszavatossági igényét a Felhasználó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
     

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

c) Jótállás

 

Üzemeltető az általa eladott termékekre a gyártó által vállalt garanciát vállalja. Az ettől esetlegesen eltérő szavatossági és garanciális idő az adott árucikken van feltüntetve, illetőleg a mellékelt garanciális okmányokon szerepel. Abban az esetben, ha a gyártó által kínált jótállási idő hosszabb, mint a jogszabályok által meghatározott jótállási idő, a hosszabb jótállási idő érvényes. A termék hibáinak megítélése az érvényes jogi előírások szerint történik. A jótállás nem vonatkozik a hibákra, amelyek a termék nem megfelelő vagy felelőtlen használata során keletkeztek, továbbá nem vonatkozik a hibákra, amelyek a termék természetes elhasználódása során alakultak ki.

 

8. Felelősség kizárása

 

Az eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy rendkívüli esetben vagy kizárólag előzetes fizetés esetén, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen szerződésben foglalt feltételeket, vagy más módon kárt okoznak az eladónak.

 

Az eladó nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.


9. Panaszkezelés rendje

 
Amennyiben Felhasználónak valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az info@zsibizoo.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
 
Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
 
Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu


 
10. Adatkezelés, Adatvédelem


A weboldal adatkezelési tájékoztatója itt érhető el. 

Általános Szerződési feltételek letöltése PDF formátumba